Las milongas de las mil lonjas / Mila lonjen milongak

Gure iruzkina:

Pasa den Otsailaren 14an bertako egunkari batek edizio-orrialdeak Alde Zaharreko suspertze ekonomikoaren gaiari dedikatu zizkion honako titularrarekin: “Auzoa transformatzen ari da ehunka negozio berrien sustapenarekin”. Egunkariaren bertsio digitalean, ZIPI-ZAPE ezizena zuen pertsona batek honako iruzkina egin zuen:

  • Lazcoz jaunaren gobernu taldeak berririk ez duenean agertzen da berri hau, gustatuko   litzaidake jakitea zenbat aldiz atera den irekitzen ari diren komertzio hauen eta ez ixten     ari direnen berri.

Honi, Gustavo ezizena zuen norbaitek erantzun zion:

  • Gonzalo Arroita bere postuan egon den hiru urte hauetan, 38 aldiz publikatu dira Alde Zaharreko komertzioen sustapenaren inguruko berriak. Bat hilabete bakoitzeko. Egunkarien bonbardaketa horren aurrean, sustapena ez da gertaera bat, egunkariek  kritikarik jaso gabe zabaltzen duten egi ofiziala baizik. Horregatik existitzen da cascoviejo-vitoria.elcorreo.com, bi entitateen publizitate interesak biltzeaz arduratzen den web orrialdea. Errealitatea, aldiz, beste zerbait da.

Horrela, kuriositateak gidaturik eta gaia sakonki aztertzeko asmoz, honen inguruan gorde izan ditugun berri guztiak biltzea erabaki dugu (baina ez dira izango agertutako guztiak, noski), eta esan beharra dago Gustavo delakoa ez zebilela oso oker: 2008ko apiriletik auzoko sustapen komertzialari zein lonjen/komertzioen salerosketari dagozkien 29 berri aurkitu ditugu.

Hala ere bitxiena da berri horietan aurkitutako zenbait datu elkarren artean kontraesankorrak direla, supergerenteak ARICH zuzentzen duenetik gauza askorekin gertatu ohi den modu berean. Arroitak esandako zifrak inork ez dituenez egiaztatzen (ez eta zalantzan jarri ere), egunkari batek 18 eguneko tartean kontraesanez beterik dauden bi informazio oso ezberdin publikatu zituen.

Horrela, 2009-12-06ko El Correo-k honakoa esaten zigun “Gasteizek Alde Zaharrean hutsik dauden lonjen hiru laurden berpiztea lortu du” titularraren azpian:

  • Duela urte eta erdi hautsa baino ez zuten 180 lonjetatik, 64 bizitzara bueltatu edota negozio berriak hartzeko berritze-prozesuan daude.

Bada, 2009-12-24ko El Correo-ren arabera, 18 egun geroago, duela urte eta erdiko 180 lonja hutsak 207 izatera pasa ziren, y eta bizitzara bueltatu ziren 64ak 107… hau da hau koherentzia informatiboa eta datuak egiaztatzea!

  • Krisian murgildurik komertzioen biziberritzeak sinonimoa du Gasteizen: Alde Zaharra.   107 negozio berriek ireki dituzte ateak auzoan 2008 maiatzetik edo berau egitear  daude. Honek duela urte eta erdi ateak itxita zituzten 207 lokalen biziberritzea  suposatzen du.

Honekin batera, gertakizun honek duen larritasuna ezkutatzeko asmorik gabe, zentratu gaitezen azken urte hauetan gai horren inguruan idatzi diren eta guk jaso izan ditugun beste auzi garrantzitsuago batzuetan.

 

 

Nuestro comentario:

A raíz de que el pasado 14 de febrero un diario local volviese a ceder dos páginas de su edición al recurrido tema de la reactivación económica del Casco con el titular “El Casco se transforma con el impulso de un centenar de negocios”[1], bajo el apodo de ZIPI-ZAPE alguna persona dejó un comentario en la versión digital del diario que comenzaba:

  • cuando el equipo de gobierno del sr lazcoz no tiene noticias,sale esta misma ,me gustaria hacer un repaso de cuantas veces vamos dando esta noticia de los comercios abiertos y porque no de los comercios que se cierran

A lo que otro comentario bajo la firma de Gustavo, respondía:

  • En los tres años y medio que lleva Gonzalo Arroita en su puesto, han salido publicadas 38 noticias dedicadas a la revitalización del comercio en el casco medieval. Una al mes. Ante tal bombardeo mediático, esta revitalización no es un hecho, sino una verdad oficial a la que la prensa se somete sin asomo de crítica. Por algo existe el dominio cascoviejo-vitoria.elcorreo.com que aglutina los intereses publicitarios de ambas entidades. La realidad es otra cosa.

Pues bien, guiadas por la curiosidad y con la intención de analizar un poco más la cuestión, hemos agrupado todas las noticias que sobre este tema tenemos guardadas (que, por supuesto, no serán todas las aparecidas) y tenemos que reconocer que Gustavo no andaba tan descaminado: 29 noticias publicadas desde abril de 2008 sobre el proceso de revitalización comercial del Casco y las compras y ventas de lonjas y comercios.

Lo curioso del caso es que, como sucede con mucho de los relativo a la ARICH desde que la dirige el supergerente, muchos datos de los que aportan esas noticias son contradictorios entre sí, llegando hasta el extremo de que, como los medios reproducen las cifras que Arroita les da sin comprobarlas (ni mucho menos cuestionarlas), un mismo medio en el intervalo de 18 días publique dos informaciones con datos distintos y contrapuestos.

Anuncios

3 pensamientos en “Las milongas de las mil lonjas / Mila lonjen milongak

  1. Pingback: ARICH eta Zabalgunea 21 batu egingo ditu Marotok

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s